МЕДІАТЕКА-ПРОСТІР ДЛЯ НАВЧАННЯ Й ОБМІНУ ДУМКАМИ
6 березня 2018 року у Матвіївському ЗНВК «Всесвіт» відкрито першу у Вільнянському районі шкільну медіатеку. Цей проект став результатом співпраці депутатського корпусу району з Благодійним Фондом Порошенка і особисто Марини Порошенко. Медіатека – це європейський аналог того, що раніше називалося «бібліотека».
Сучасне тепле освітлене приміщення у 72 квадратів, у якому є полиці з книжками, диски, дитячі ігри, комп’ютери, ноутбуки та планшети з Інтернетом, м’які меблі, килимки.
Відкриття у комплексі сучасної бібліотеки нового зразка відбулося в рамках науково-педагогічного експериментального проекту по запровадженню інклюзивної освіти. Президент України Петро Порошенко відзначав що медіатеки – це осучаснення українських шкіл і це – запорука прогресу держави. Медіатека створює всі необхідні умови для розвитку і освіти дітей з особливими потребами. Адже для пізнавання світу та розвитку особистості тут пропонуються використовувати різноманітні ресурси: Інтернет, перегляд і прослуховування оптичних дисків, самостійне інтерактивне навчання іноземними мовами і комп’ютерними технологіями.
Директор Матвіївського ЗНВК «Всесвіт» заслужений працівник освіти України Олена Сергіївна Фесенко розповіла, що діти з особливими потребами швидко втомлюються, і медіатека – це те затишне і комфортне місце, де діти зможуть відпочити на перерві чи після уроків, пограти, комунікувати один з одним. Медіатека – це комплексне бібліотечне обслуговування нового типу. Сюди можуть приходити школярі, щоб поспілкуватися з друзями, педагогами, психологом, відпочити в тиші, почитати та посидіти в Інтернеті, поміркувати над прочитаним чи над власними вчинками. Вона поділена на декілька зон, в яких передбачено вільний доступ до WJ-FI, де діти можуть також виконувати домашні завдання. Є також мобільна зона для проведення занять поза межами класу, зона відпочинку. Медіатека комплексу планується бути безбар’єрним простором, покликаним допомогти дітям з особливими потребами інтегруватися в шкільне середовище, а їхнім одноліткам – навчитися толерантності та повноцінній взаємодії з такими дітьми.